Tuesday, March 09, 2010
Biznes to sport kontaktowy - Tom Richardson, Augusto Vidaurreta, Tom Gorman (Talizman)
Twoja firma jest warta tyle, ile posiadane przez jej pracownik??w umiej�?tno??ci tworzenia, rozwijania i wykorzystywania relacji ze wszystkimi grupami interesu, wewn�?trz i na zewn�?trz organizacji. To istota nowego, lecz sprawdzonego modelu prowadzenia biznesu -- zarz�?dzania relacjami jako aktywami.
"Biznes to sport kontaktowy" przedstawia 12 zasad zarz�?dzania, na wszystkich szczeblach organizacji, ka??d�? relacj�? biznesow�? jako aktywem. Przez relacje biznesowe rozumiemy kontakty z klientami, akcjonariuszami, dostawcami, pracownikami czy liderami lokalnych spo??eczno??ci. Zarz�?dzaj�?c relacjami jako aktywami, w maksymalnym stopniu wykorzystasz w biznesie nie tylko to, co wiesz, ale te?? to, kogo znasz. W tym celu musisz rozpozna�? wszystkie relacje w Twojej firmie, dostrzec w nich strategiczne aktywa i odpowiednio nimi zarz�?dza�?.
Z powodzeniem wykorzystasz relacje -- strategiczne aktywa Twojej firmy -- w celu:
- poprawiania wynik??w sprzeda??y, marketingu i dystrybucji,
- zdobywania zaufania inwestor??w i innych dawc??w kapita??u,
- poprawiania relacji z lokaln�? spo??eczno??ci�? i zdobywania pozytywnego rozg??osu w mediach,
- wzmacniania pozycji konkurencyjnej Twojej firmy,
- tworzenia sojuszy z lud??mi, kt??rzy mog�? Ci pom??c i kt??rym Ty mo??esz pom??c,
- korzystania z wiedzy, umiej�?tno??ci i pomys????w znacznie szerszego kr�?gu os??b ni?? obecnie.
"Jeste??my biznesmenami i inwestorami. W 1988 roku zrezygnowali??my z posad konsultant??w w firmie Arthur Andersen i wnosz�?c op??at�? w wysoko??ci 100 dolar??w -- ca??y pocz�?tkowy wk??ad kapita??owy -- zarejestrowali??my nasz�? firm�? Systems Consulting Group. Osi�?gali??my wysokie zyski i nie potrzebowali??my od ??adnego banku ani centa. W bran??y, w kt??rej roczna rotacja pracownik??w wynosi przeci�?tnie ok. 20-30%, w naszej firmie wynosi??a od 4 do 5%. Co wi�?cej, nie zatrudniali??my ??adnych specjalist??w ds. sprzeda??y. Nasz marketing opiera?? si�? wy??�?cznie na rekomendacjach naszych dostawc??w, partner??w strategicznych i przedstawicieli innych grup interesu w naszym otoczeniu. Stosuj�?c zasady om??wione w tej ksi�???ce, nawi�?zali??my trwa??�? wsp????prac�? z uznanymi firmami, takimi jak M&M Mars, Quaker Oats, NYNEX, Bell Atlantic, Federal Express, Blockbuster Entertainment, GE Capital, Ryder System, W. R. Grace, Campbell’s Soup, Pillsbury oraz Burger King. Nasz sukces zawdzi�?czamy w??a??nie zarz�?dzaniu relacjami jako aktywami. W naszych dzia??aniach stawiali??my na warto??ci, kt??re cenimy u innych, czyli: uczciwo??�?, zaufanie, sprawiedliwo??�? i praca zespo??owa. W ten spos??b bardzo skutecznie prowadzili??my interesy. To dzia??a -- przekonali??my si�? o tym. Obecnie o naszym podej??ciu ucz�? ameryka??skie szko??y biznesu, kt??re do swoich program??w wprowadzaj�? zarz�?dzanie relacjami jako aktywami. Mamy nadziej�?, ??e stanie si�? ono r??wnie?? elementem strategii w Twojej firmie."
Augusto Vidaurreta
Biznes to sport kontaktowy - Tom Richardson, Augusto Vidaurreta, Tom Gorman