Friday, May 14, 2010

 

Druga strona mi??o??ci - Chapman Gary (Amulety ochronne)

Druga strona mi??o??ci - Chapman Gary Jak radzi�? sobie z gniewem w Bo??y spos??b
oryg.: The Other Side of Love
Chapman Gary

Gniew jest zazwyczaj kombinacj�? emocji, takich jak poczucie zawodu, zranienie, odrzucenie, zawstydzenie i tym podobnych. Wszystkie je mo??na nazwa�? gniewem. Gniew to uczucie, kt??re ze swej natury ustawia ci�? w opozycji do jakiej?? osoby, miejsca lub rzeczy, kt??re to uczucie wywo??a??y. Jest ono przeciwie??stwem uczucia mi??o??ci. Mi??o??�? przyci�?ga ci�? do okre??lonej osoby, natomiast gniew nastawia ci�? przeciwko niej, odpycha. W prze??ywanie gniewu anga??uje si�? ca??y ludzki organizm. W zale??no??ci od stopnia nasilenia gniewu nadnercza wydzielaj�? adrenalin�? lub epinefryn�? wraz z noradrenalin�?. Te dwa zwi�?zki chemiczne wywo??uj�? towarzysz�?ce gniewowi stany pobudzenia, napi�?cia i podniecenia oraz uczucie gor�?ca. Hormony te stymuluj�? r??wnie?? zaburzenia rytmu serca, wzrost ci??nienia krwi, zmiany w funkcjonowaniu p??uc oraz dzia??aniu uk??adu trawiennego, co wp??ywa na og??lne pobudzenie cz??owieka odczuwaj�?cego gniew. Te zmiany fizjologiczne powoduj�?, ??e czujemy si�? ?ow??adni�?ci? przez z??o??�? i pozbawieni kontroli nad sob�?. Mimo ??e mamy niewielki wp??yw na nasze emocjonalne i na fizjologiczne reakcje na przykre wydarzenia, mo??emy jednak nauczy�? si�? kontrolowania naszych my??li, sposob??w interpretacji wydarze?? oraz s????w i zachowa??. Dzi�?ki temu nasze ??ycie mo??e si�? diametralnie zmieni�?...

VOCATIO, Warszawa 2007
Wydanie 1
Format 12.3x19.5cm Oprawa Mi�?kka

Druga strona mi??o??ci - Chapman Gary







<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?