Friday, August 17, 2012
Zdobywanie informacji - Birkenbihl Vera F.
Chcesz tak się nauczyć kierować samochodem rozmowy i negocjacje, aby z ust klientów nie upadało NIE? To ogromna sztuka! Więc właśnie niewielu aż do końca ją posiadło. Jednym ze szczęśliwców jest Vera R Birkenbihl - psycholog i dziennikarka prowadząca w tożsamej Europie skrypt i seminaria na temat zarządzania zasobami omnibusu, komunikowania się, zwalczania stresu, psychologii sukcesu, psychologii pracy i przebojowych metod uczenia się. Jej Nabywanie informacji to wielokrotnie wypróbowany w praktyce i przynoszący rasowe rezultaty trening techniki szybkiego zadawania trafnych pytań i kształtowania wyczerpujących wypowiedzi. Zawarte w lekturze tej ćwiczenia, zadania i przykłady służą ulepszaniu umiejętności formułowania merytorycznych egzaminowań, a ograniczona do minimum teoria pozwala na zrozumienie celu treningu: „Jaki pyta, prowadzi!" Sama autorka ogłasza przecież: „Jeśli nauczycie się wznosić przystające pytania, to będziecie zdołali wykryć rozwiązania najniezwyklej pogmatwanych, a niekiedy absurdalnych gawędy". Zatem, chociażby jeśli już jesteś niezłym negocjatorem, menedżerem, nauczycielem, sprzedawcą, socjologiem itp., nieustannie możesz stać się jeszcze lepszym!
30 dniowy oprogramowanie treningowy komunikacji i retoryki - Birkenbihl Vera
Doświadczenie pokazuje, iż społeczeństwo najskuteczniej uczą się w taki sposób, jaki najakuratniej odpowiada możliwościom ich umysłu. Chwilowo w wielu sferach życia odstępuje się od momentu linearnego, sztywnego spostrzeżenia rozwoju intelektu, zarówno dziecka, niczym i osoby dorosłej.
30-dniowy program treningowy. Komunikacji i retoryki - Birkenbihl Vera
Doświadczenie odkrywa, że ludzie najefektywniej uczą się w taki sposób, jaki najlepiej odpowiada szansom ich umysłu. Obecnie w wielu dyscyplinach życia odstępuje się od linearnego, sztywnego postrzegania rozwoju rozumu, zarówno dziecka, jak i osoby dorosłej. Ostatnim tchem świadome wykorzystywanie możliwości, tkwiących w nas samych, pozwoli na osiąganie wydawałoby się niemożliwych celów. Aby móc maksymalnie użyć siła tkwiącą w polskim mózgu, należy szkolić poprzez wykonywanie zadań i gier o różnym stopniu trudności. Zadania, zawarte w tej książce, bazują na wynikach badań mózgu. Pisarka, Vera F. Birkenbihl udowadnia od chwili trzech dziesięcioleci swym pomysłem postępowania "odpowiedniego dla mózgu", że nauka może istnieć połączona z taką ilością zabawy, że zadania treningowe akuratnie sprawiają wrażenie gier. Dzięki takiemu podejściu aż do trudnego zagadnienia komunikacji międzyludzkiej bez żadnego wysiłku my i nasze dziecko staniemy się mistrzami szybkiego uczenia się i komunikowania z pozostałą osobą. Kolejność i preparat (hipotezy z praktyką) każdego modułu została troskliwie ustalona w celu osiągnięcia maksymalnego sukcesu w nauce. Spis kwintesencyj: Zaczynamy 8 Dlaczego ta publikacja przypadkiem wam pomóc 8 Zalety owego seminarium sztucznego 9 Postępowanie odpowiednie na rzecz mózgu 10 Co oznacza 30-dniowy program treningowy? 10 Dlaczego moduły miast rozdziałów? 11 Słowem newralgicznym jest REPERTUAR 11 Koncepcja treningowy 14 Wasz osobisty plan treningowy 14 30 dni treningu 14 Mój osobisty plan treningowy 16 Pojęcie „odpowiedni dla mózgu” 19 Wasza osoba - mikre spuentowanie 21 Kwestionariusz do autoportretu 21 Po pierwszym wypełnieniu 26 Odchylenia odkąd samooceny 29 Kontrola sukcesu 29 Moduł 1. Retoryka - co to godnie jest? 31 Moduł 2. Dźwięk mieści istotność 40 Młóci retoryczna: deklamowanie inaczej 42 Wariant ze znakami przestankowymi 43 Pierwsze danie zadanie treningowe: wzruszające 44 Drugie zadanie treningowe: rzeczowe/racjonalne 44 ABC wiedzy (lista ABC) 44 Instruktaż retoryczny ABC 45 Moduł 3. Dar słowa - ćwiczenia treningowe 48 Ćwiczenie retoryczne ABC: spontaniczne nazywanie 48 Wybór tematu 48 Gromadzenie uczuć 48 60 sekund myślenia na głos (klasyka) 49 Przemycone głos: uzyskanie impetu mowy 51 Warianty 51 Bajki - inaczej 52 Warianty 54 Innymi słowy to moja być prawdziwa mała „przemowa”? 54 Szczególny aukcja - rąbie MEMe 55 Wariant wykładowy 55 Wariant zabaw w sprawdzania 56 Moduł 4. Model atolu 57 Abstrakt 57 Pięć przypadeków przypadków aż do tematu „budowy mostu” 60 Możliwość 1.: Podaż, która nie tworzy mostu 61 Przypadek 2.: Przeciwieństwo... pozostał zbudowany most 63 Szczęście 3.: Z jakiego powodu raz za razem darowujemy sobie mówienie miłych rzeczy 64 Przypadek 4.: Podwójnie negatywnie: las i pogłos ... wzajemne odparcie 65 Przypadek 5.: Komplement, który poruszył mnie bardzo pozytywnie 69 Zadania treningowe 71 Zadanie 1. 71 Zadanie 2. 71 Sprawa 3. 72 Pozbawienie pamiętnika? 72 Władza 5. Trening komunikacji podczas obserwowania telewizji 73 Trening specjalny: wasz budzik nie brzmiał milej 78 Moduł 6. Nieporozumienia (prawie) gwarantowane 80 Postrzegać znaczy (re)konstruować 81 Wykonywać popędzenia? Małe ćwiczenie rysunkowe 86 Pomyślcie zwinnie o szaraku 87 Zając w toku seminarium 88 Z powrotem do ćwiczenia rysunkowego 89 Naczelne ćwiczenie na słuchanie: miniprzemowa bez przygotowania 90 Drugie trenowanie na słyszenie: „przeczytana” przemowa 91 Typ dla ludzi, którzy chcą (powinni, muszą) pisać 92 Wariacja: ćwiczenie na czytanie 94 Zmiana: słuchać i czytać 94 Moduł 7. Technologia wymierzania pytań 95 Pierwszy typ zagadnień treningowych: zadawanie pytań zaszpuntowanych 95 Praktykowanie wstępne: pytamy i licujemy! 95 „Odhaczanie” kategorii 96 Wariant: opisywanie złożonych czynności 97 Teraz: szczegółowe gry w przeglądania 98 „Odhaczanie” kategorii 99 „Odhaczanie” promes 103 „Odhaczanie” promes i kategorii 105 Wady i zalety pytań zamkniętych i otwartych 111 Inny typ zadań treningowych: wyrządzanie pytań otwartych 112 Otwarte czy zamknięte pytania? 113 Dodatek 115 Arkusz zapisków 1. - Tworzenie planu treningowego 116 Wasz intymny plan treningowy 116 Retoryka 116 Własne wariacje i modele 116 Komunikacja 117 Technika zadawania zaproszeń 117 Arkusz zapisków 2. - Ankieta do autoportretu (por. str. 21) 118 Arkusz zapisków 3. - TON niesie znaczenie 123 Arkusz zapisków 4. - listy ABC Poziom stron: 136