Monday, October 29, 2012
Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju
Pozycja bibliograficzna Familijne, psychologiczne i kształcące wyznaczniki rozwoju stawia pytania i poszukuje odpowiedzi o najkorzystniejsze warunki do rozwoju i egzystencji w przypadku dziecka, spektakularnie dziecka, którego rozwój przebiega w sposób nadzwyczajny, mającego specjalne potrzeb szkolne, ale także człowieka dojrzałego, skoro ujmujemy rozwój jako proces ciągły. Praca stanowi pokłosie Jubileuszowej Konferencji z okazji 30-lecia Instytutu Modna Buda Feng Shui Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Zapewniła płeć nadobna spotkanie mistrzów w dziedzinie psychologii z niemal wszystkich polskich uczelni wyższych. Aż do rąk Czytelników oddajemy ostatni – trzecia część tom publikacji z tej konferencji. Zachęcamy do zapoznania się z dwoma dawnymi: Współczesny człowiek w światłu dylematów i wyzwań: punkt widzenia psychologiczna pod redakcją Mieczysława Plopy i Magdaleny Błażek (2008); Kliniczne i sądowo-penitencjarne aspekty działania człowieka pod spodem redakcją Gabrieli Chojnackiej-Szawłowskiej i Beaty Pastwy-Wojciechowskiej (2007).
wanda pradnickaKiedy ciało jest słabe - Cencini Amedeo
Środowisko i kryterium rozeznania Trudne przypadki Patologie i niedojrzałości afektywno-seksualne Problematyka homoseksualizmu
Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym
Pozycja bibliograficzna "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją skomplikowaną, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy relewantnych zadań ze społecznego i pedagogicznego artykułu spostrzegania, zakutych z oświatą dziecka w startowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej żyrafa figurka wiele tematów istotnych na rzecz hipotezy i wprawy edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego periodu pionierskiego, ale podobnie całożyciowej edukacji człowieka.